OSTATNI DZIEŃ

Wstajemy z Krzysiem o 6:30, żeby dokończyć pakowanie oraz aby przygotować się na dzisiejszy dzień. Idziemy na Mszę Świętą. Po mamy jeszcze krótką modlitwę, na której ksiądz Peace dziękuje nam za pomoc w oratorium oraz na Summer Campie. Kiedy kończymy modlitwę, udajemy...

Słyszę budzik, ale nie mam siły wstawać więc włączam drzemkę już po raz trzeci. Nie motywuje mnie nawet fakt, że to już ostatni pełny dzień w Gambii. W końcu 15 minut przed Mszą wstaję, ubieram się i wychodzę. Msza jest dłuższa niż zazwyczaj, jest też więcej ludzi,...

Mamy poniedziałek. Wracamy zatem po chwili weekendowego wypoczynku do obowiązków na Summer Campie. Zaczynamy standardowo Mszą, po której od razu są modlitwy poranne. Wciąż z pustymi żołądkami idziemy na niegotowe jeszcze śniadanie. Bułka to jak zawsze jego podstawa, a...

Pobudkę mamy dzisiaj później niż zwykle, bo dopiero o godzinie 9 jest śniadanie. Smaczne bułki z czekoladą popijamy kawą z mlekiem. Po skończonym posiłku idziemy na Mszę Świętą. W sali oratoryjnej w czasie Eucharystii działa szkółka niedzielna dla dzieci. Postanawiam...

Wstajemy z Maćkiem o 5 rano i szykujemy się do wyjścia. Dzisiaj Mszę przeżywamy w Serekundzie u sióstr Misjonarek Miłości Matki Teresy.. Mimo kilku godzin snu, czuję się naprawdę dobrze. Po wyszykowaniu się czekamy na resztę. O 5:45 wychodzimy do oratorium i czekamy...

Wstajemy około 6:45 i ubieramy się na Mszę. Idę z Krzysiem, na Mszy słuchamy Słowa Bożego oraz przyjmujemy Komunię Świętą. Na Eucharystii pojawiają się pan z Hiszpanii oraz jego córka. Są oni darczyńcami, którzy wspierają placówki salezjańskie finansowo. Po Mszy...

Wstaję około 7:00. Oddaję w opiekę Bogu i Maryi swój kolejny dzień i szykuję się do wyjścia. Na Mszę nie przychodzi zbyt wielu animatorów. Większość z nich pojawia się dopiero na śniadaniu. Dzisiaj jest ono już trochę lepiej zorganizowane, dla wszystkich są zwykłe...

To dziś właśnie jest pierwszy dzień Summer Campu, więc wszyscy z nadzieją, że jakoś go przetrwamy wstajemy na Mszę, która odbywa się w kaplicy o godzinie 7:30, odprawia ją fr. Peace. Kończy się ona śpiewem "Happy Birthday" i szczególnym błogosławieństwem dla Gosi,...

Dzisiaj mamy dzień odpoczynku i rekonwalescencji. Wczorajsza 13 godzinna podróż oraz intensywny program w Thiest dał się nam mocno we znaki. Do południa mamy czas na sen i pranie. Po południu jemy obiad i około 17 rozkładamy w naszym magazynie plecaki, stroje sportowe...

Animatorzy budzą nas o 5:12 ( na początku nie wiem, po co, ale uświadamiam sobie, gdy widzę tempo ich kąpieli), podczas gdy wyjazd jest zaplanowany na 6:30. Od samej pobudki słychać modlitwy z lokalnych meczetów. Ogarniamy poranną toaletę, na ile pozwalają na to...

Wstajemy około godziny 7:00 aby się spakować oraz posprzątać nasze sale. Idziemy się szybko ubrać oraz umyć ząbki. Po tym udajemy się pozamiatać naszą salę i następnie przychodzimy na śniadanie. Na śniadanku jemy jak zwykle bułki z czekoladą, które są bardzo dobre...

Już około 5:30 jedna z animatorek klepie mnie po ramieniu mówiąc, że powinnam już wstawać. Stwierdzam jednak, że nie potrzebuję, aż 45 minut na wstanie, ubranie się i pójście na śniadanie, więc zasypiam jeszcze na chwilę. Hałasy w naszej sali wybudzają mnie co parę...

Pierwszym i oczywistym punktem programu dzisiaj jest pobudka o 6:00. Każdy przebiera się i idzie myć zęby w swoim tempie, czasu jest wystarczająco. Msza o 7:00 rano przebiega standardowo, wśród głośnych śpiewów i modlitw w języku francuskim. Dziś w Ewangelii po raz...

Budzę się o godzinie 6.00. Jak na to, że tej nocy spałam jedynie na cienkim materacu, na ziemi, czuję się całkiem wypoczęta. Ubieram się po czym idę na Mszę Świętą. Na początku Eucharystii psuje się mikrofon. Pisk jaki wydaje jest nie do wytrzymania, dzwoni w uszach i...

Wstaję o 4:30, żeby dopakować ostatnie rzeczy przed wyjazdem do Senegalu. Udaje mi się to względnie bezproblemowo. Maciek budzi się pół godziny po mnie. Zbiórka jest o 5:30. Przychodzimy pod oratorium około 5:45. Autobus w końcu przyjeżdża. Pakujemy się do środka....

Wstajemy rano  około 6:30 i udajemy się na Mszę. Ja niestety zasypiam i budzi mnie dopiero Krzysiu, który wrócił ze Mszy. Idziemy na śniadanie do domu salezjanów. Podczas posiłku ustalamy plan dnia. Po pysznym jedzonku ja i Krzysiu udajemy się do pokoju w celu...

Rano nie słyszę budzika i budzę się dopiero 7 minut przed rozpoczęciem Mszy. Nie chcę wstawać, jednak wiem że bez Eucharystii nie będę miała siły na cały kolejny dzień. Szybko więc zrywam się z łóżka, budzę Gosię i modlę się prosząc Boga o pomoc w dobrym wypełnieniu...

Kolejny dzień zaczyna się trochę późniejszą pobudką niż zwykle. Budzimy się na śniadanie o godzinie 9:00, z racji tego, że Msza w Kunkujang odbywa się o 10:30. Fr. Peace i fr. Carlos I wyruszyli już z samego rana do okolicznych wiosek by odprawić tam Eucharystie, co...

Wstajemy z samego rana wypoczęci, pełni energii i gotowi na nowy dzień. Msza jest dzisiaj później niż zwykle. Zbieramy się i już koło godziny 9 jesteśmy w drodze na śniadanie. Kiedy przechodzimy koło kościoła, nagle widzimy stojące przed nim dziewczyny, wszystkie...

Mimo pobudki o 6:20, ledwo co zdążamy z Maćkiem na Mszę Świętą. Przed wyjściem zaskakuje mnie kilka sytuacji, przez które na chwilę pogorszył mi się humor i widziałem oczami wyobraźni resztę dnia w tym duchu. Jednak okazało się być inaczej. Po Mszy jak co rano idziemy...

Wstajemy rano około 7:00. Dziewczyny wstały jeszcze wcześniej, aby przygotować śniadanie. Okazuje się, że pada deszcz. Deszcz jest bardzo mocny i gęsty. Na drodze powstają nawet małe strumyki, porywając ze sobą owoce mango, które opadły wcześniej z drzew. Musimy dojść...

Dzisiaj wstaję dużo wcześniej, żeby razem z Elą i Gosią zdążyć przygotować śniadanie dla wszystkich jeszcze przed Mszą. Robimy chleb w jajku i biegniemy do kaplicy. Udaje nam się zdążyć na końcówkę adoracji. Jest godzina 7.45. Po Mszy szybko jemy posiłek, zmywamy...

Ten dzień zaczyna się zwyczajnie, idziemy na Mszę o 7:00 rano w kaplicy, którą odprawia fr. Carlos I, po czym ruszamy wspólnie do domu salezjanów na pożywne śniadanie. Dziś czeka nas wykonanie jednego z głównych wyzwań tegorocznego wyjazdu misyjnego - odmalowanie...

Dzień zaczynamy, jak zwykle, od porannej Mszy Świętej. Po czym udajemy się na śniadanie, na które smażymy naleśniki. Później czeka nas czyszczenie z rdzy placu zabaw. Zabieramy ze sobą papier ścierny, rękawiczki i szczotki druciane przywiezione z Polski. Kiedy...

Wstaję o 6:30. Szykuje się do wyjścia na wcześniejsze niż zwykle śniadanie, przy którym pomagam razem z Maćkiem w piekarnikowym odgrzewaniu chleba. Po śniadaniu jedziemy dwoma grupami, każda na 2 Msze do różnych sąsiednich wiosek na uroczystości pierwszokomunijne...

Wstajemy z rana. Krzysztof idzie na adorację, potem ja z księdzem do niego dołączamy. Następnie wszyscy jesteśmy na Mszy, śpiewamy, żałujemy za nasze grzechy, idziemy do komunii. Po Mszy dziewczyny idą robić śniadanie, a my idziemy do pokoi zostawić kilka rzeczy i...

Parę minut po 4:00 nad ranem budzi mnie odgłos deszczu uderzającego o blaszany dach. Po chwili zaczyna wiać tak mocny wiatr, że trzaskające okna w naszym pokoju stawiają mnie na równe nogi. Zamykam je szybko i kładę się z powrotem. Niestety deszcz zaczyna padać coraz...

Tego poranka budzimy się po długiej i męczącej nocy, aby zjeść śniadanie o godzinie 10:00. Gdy przychodzimy do domu salezjanów wszystko czeka już gotowe. Ela zrobiła dziś dla nas smaczne naleśniki. Po spożyciu posiłku postanawiamy obejrzeć trochę okolicę, zobaczyć to...

Dzisiaj rozpoczyna się nasza misja. Jestem bardzo podekscytowana i nie mogę się doczekać kolejnego spotkania z Afryką. Na początku naszej wyprawy pakujemy walizki do szkolnego busa. Są wielkie i ledwo udaje nam się je upchnąć w bagażniku. Później wszyscy razem udajemy...

Zapraszamy do śledzenia realizacji naszego projektu, do wspierania materialnego, a przede wszystkim prosimy o modlitwę.